במדריך זה נלמד איך מדפיסים במכון ישירות מהמחשב הנייד, פלאפון,
או כל מכשיר עם גישה למייל.
כמובן שהמכשיר חייב להיות מחובר לרשת כל שהיא, אלחוטית או סלולארית.
בעזרת מערכת זאת, אנו חוסכים את הצורך להתחבר למחשב במכון, ולהדפיס משם,
אלא נוכל להדפיס ישירות מהמייל שלנו קבצים שנצרף איליו.
איך המערכת עובדת (הסבר בקצרה):
1. שולחים מייל (עם קובץ מצורף) לכתובת print@jct.ac.il מתיבת דוא”ל שמוגדרת בלב-נט.
2. מזדהים במדפסת – הקובץ המצורף יוצג.
3. בוחרים אותו ומדפיסים.
איך המערכת עובדת (הסבר מקיף – מומלץ לקרוא הכל) :
שולחים מייל לכתובת print@jct.ac.il עם קובץ מצורף,
מזדהים במדפסת סטודנטים ע”י העברת כרטיס או בעזרת משתמש וסיסמה,
ולוחצים על Pull Print.
יוצג התור של ההדפסה –
הקובץ המצורף יוצג.
במידה וצירפתם כמה קבצים, הם יוצגו בשורות נפרדות.
בוחרים מבין השורות הרלוונטיות את מה שרוצים להדפיס ומדפיסים.
שימו לב שרק במדפסות עם צג – מדפסות משולבות,
מופיע תור ההדפסה וניתן לבחור מה להדפיס.
במדפסות קטנות שאינן משולבות, התור לא מופיע וכל התור יודפס באופן מיידי.
לאחר מכן נמחק מה שלא נרצה להדפיס ע”י סימון V ולחיצה על מחיקה.
שימו לב שתור ההדפסה אמור להתאפס 24 שעות לאחר שהקובץ נכנס איליו.
כך שאם שלחתם מייל למערכת ולא הדפסתם בתוך 24 שעות, תצטרכו לשלוח שוב.
לפי מה המערכת מזהה אותי?
המערכת מזהה את המשתמש ע”פ הכתובת דוא”ל שממנה נשלחה ההודעה.
המייל שמעודכן בלב-נט הוא המייל שאותו המערכת תזהה ותעביר לתור של המשתמש.
במידה והמייל שממנו נשלחה ההודעה אינו מעודכן בלב-נט, המערכת תתעלם מהמייל.
במידה ורוצים לעדכן את המייל לכתובת אחרת, יש להגדיר את הכתובת החדשה בלב-נט
ולאחר מכן לפתוח קריאה למחלקת מחשוב על מנת שנקשר את המייל החדש למערכת ההדפסה.
כללי הדפסה:
1. המערכת מוגדרת להדפיס את הקבצים המצורפים כדו צדדי, ואין דרך לשנות זאת.
2. במידה ורוצים להדפיס את הקבצים המצורפים כשחור לבן (ולהתחייב בהתאם),
יש להעביר את הכרטיס במדפסת שחור לבן.
במידה ורוצים להדפיס את הקבצים המצורפים כצבעוני (ולהתחייב בהתאם),
יש להעביר את הכרטיס במדפסת צבעונית.
שימו לב שיש קבצים מסוימים שאומנם נראים כשחור לבן, וגם כאשר באים למדפסת,
זה מוצג בתור ההדפסה כשחור לבן, גם מבחינת העלות,
אבל בפועל יש בקובץ אלמנטים מסוימים של צבע ולכן המדפסת תחייב בסופו של דבר כצבע, למרות שהצבע כלל אינו נראה בקובץ.
לכן במידה ורוצים להדפיס בשחור לבן יש לגשת אך ורק למדפסת שחור לבן.
3. אין לשלוח כמות גדולה מידי של קבצים בפעם אחת או קבצים גדולים רבים,
אלא לחלק את השליחה והכמות לכמה שליחות.
התיבה מוגבלת כמו כל תיבת מייל רגילה, ולכן יש להתנהג איתה בהתאם.
במידה ותשלח בכל זאת כמות גדולה מידי בפעם אחת (כמות או גודל),
ייתכנו סיכויים שהמייל לא ייתקבל והקבצים לא ייכנסו לתור ההדפסה.
4. כאשר מדפיסים קבצים עם נוסחאות מתמטיות או סימנים מיוחדים,
יש להדפיס מהמחשבים ולא דרך המייל, על מנת למנוע שגיאות ותקלות בהדפסה.
כל זאת בגלל שדרך המייל לא ניתן לשלוט על הגדרות ההדפסה,
ובמיוחד על הגדרת print as image בקבצי PDF.
ניתן לראות בלינק הזה הסבר על הדפסת קבצים מסובכים מהמחשב.
באיזה קבצים מצורפים המערכת תומכת?
אלו סיומות הקבצים שנתמכות במערכת:
משתמש שינסה לשלוח מייל עם סוג קובץ שאינו נתמך,
יקבל מייל חוזר עם הודעת שגיאה.
הערה: במידה ומדפיסים בעברית מתוך קובץ TXT,
יש לשמור את הקובץ בקידוד utf-8- with BOM ואז להדפיסו.
אחרת, ההדפסה תצא בג’יבריש.
בהצלחה!