בעמוד זה נרכז את התשובות לשאלות והתקלות הכי נפוצות שאנו נתקלים בהם.
העמוד יעודכן כל הזמן.
לחיצה על קטגוריה תקפיץ לתחילת השאלות בנושא.
משתמש חדש
לפני שנוכל לפתוח חשבון יש לוודא ששילמנו את כל התשלומים ושקיימת לנו הוראת קבע למכון.
1. ניכנס לאתר לב-נט.
2. נבחר באופציית “יצירת חשבון” בתפריט העליון.
3. נמלא את הפרטים.
4. נלחץ על “צור חשבון”.
לאחר פעולות אלו, נקבל למייל את שם המשתמש והסיסמה.
פרטים אלו ישמשו אותנו לכניסה לכל המערכות במכון (לב-נט, מודל, מחשבים, מדפסות, תיבת מייל של המכון וכ”ו).
שימו לב:
פתיחת חשבון אורכת עד כ-10 דקות.
במידה ועברו 10 דקות ולא קיבלתם מייל עם פרטי משתמש וסיסמה, יש לפנות לתמיכה בלינק הזה.
במידה ורק זה עתה פתחתם חשבון בלב-נט, מודל יתעדכן לכם בתוך 48 שעות.
עבר הזמן ועדיין לא התעדכן?
יש לפנות אילינו ע”י לחיצה על הכפתור “פתיחת תקלה” בתפריט העליון בעמוד זה או בלינק הבא:
https://levnet.jct.ac.il/Login/ReportProblem.aspx
לב-נט
יש להכניס שוב משתמש וסיסמה. (כלומר פעמיים ברצף).
הפעם האתר ייכנס תקין.
(תופעה זאת קורית בד”כ למשתמשים חדשים ובדפדפן Internet Explorer)
להלן הסבר קצר על אתרי לב-נט ומודל –
אתר לב-נט מרכז (כמעט) כל המידע וכל הפעולות בתחום האקדמי – רישום לקורסים (בניית מערכת),
ציונים, ערעורים, חשבונות תלמידים, מלגות, אישורים ועוד.
הקישור לאתר לב-נט הוא:
https://levnet.jct.ac.il
אתר מודל משמש בעיקר להעלאת חומרי הלימוד לקורס, אפשרי גם להגשת תרגילים/עבודות,
ולמערכת קשר בין המרצה והסטודנטים.
הקישור לאתר מודל הוא:
https://moodle.jct.ac.il
מדריך וסרטון הסבר למודל ניתן למצוא בלינק הבא:
https://it-support.jct.ac.il/moodle-full-guide
מעבדות
אין לשמור חומר על המחשב עצמו, לדוגמא בשולחן עבודה או במסמכים שלי.
עקב זה שלאחר יציאה מהמשתמש החומר נמחק ללא יכולת שחזור.
המקום היחיד שבו ניתן לשמור את החומר הוא בכונן הרשת Z, שנמצא ב”מחשב”.
ניתן להגיע איליו ע”י לחיצה על “התחל”:
שימו לב ששם המשתמש שלכם יופיע בשם הכונן ושהאות שלו היא Z:
כונן רשת זה יעבור אתכם בכל מחשב במכון.
ניתן להקיש לחיצה ימנית על כונן הרשת ולבחור ב “Properties”.
יש לבחור בלשונית “Previous Versions”.
כל שורה הינה נקודת שחזור מלאה לכונן. יש לבחור בתאריך הרצוי לפני המחיקה וללחוץ על כפתור “Open”.
ייפתח חלון חדש עם התוכן של הכונן בהתאם לתאריך שנבחר. יש לבחור בתיקיה הרצויה שנמחקה ולהעביר אותה לשולחן עבודה.
לאחר מכן יש להעביר את התיקיה לכונן רשת הרגיל.
לצערנו הדבר איננו אפשרי.
מדפסות
לפני שנוכל להדפיס נצטרך לקנות הדפסות:
1. נכנסים לאתר לב-נט, מקלידים משתמש וסיסמה.
2. בוחרים ב “חשבונות וכספים” ואז ב “רכישת הדפסות”.
3. רושמים את הסכום הרצוי ולוחצים “הזמן”.
4. אשרו את החלון שקופץ וחכו כמה שניות.
5. תופיע הודעה שההזמנה בוצעה.
לאחר קניית ההדפסות, נצטרך לשייך לחשבון כרטיס:
1. יש לגשת לאחת המדפסות המפוזרות במכון (מדפסת גדולה עם צג).
2. יש להעביר כרטיס כלשהוא שאותו נרצה לשייך (לא כרטיס אשראי).
3. תוצג בקשה למשתמש וסיסמה \ קוד puk.
יש להקיש רק משתמש וסיסמה(הרגילים של לב-נט), ללא קוד puk וללחוץ אישור.
4. הכרטיס ישוייך לחשבון.
לאחר שיוך הכרטיס ניתן להדפיס:
1. מכל תוכנה, לוחצים על Ctrl + P ומגיעים לחלון בחירת המדפסות.
2. המדפסות הרלוונטיות לנו הם Safecom Black , ו Safecom Color.
להדפסה בשחור לבן ולחיוב בהתאם יש לשלוח את ההדפסה ל Safecom Black
להדפסה בצבעוני ולחיוב בהתאם יש לשלוח את ההדפסה ל Safecom Color
3. לאחר מכן יש לגשת למדפסת הרצויה (שחור לבן או צבעוני), להזדהות, ולהדפיס.
ניתן לקרוא את המדריך המלא פה.
הכנסנו לאחרונה מערכת חדשה להדפסה דרך המייל.
נוכל להדפיס את הקובץ שנצרף אל המייל שנשלח.
הוראות:
1. שולחים מייל (עם קובץ מצורף) לכתובת print@jct.ac.il מתיבת דוא”ל שמוגדרת בלב-נט.
2. מזדהים במדפסת – הקובץ המצורף יוצג.
3. בוחרים אותו ומדפיסים.
למדריך המלא (מומלץ), יש ללחוץ פה.
1. באתר לב-נט, בלשונית הדפסות, ניתן לראות את היתרה הנוכחית בחשבון.
2. לאחר הזדהות במדפסות ולחיצה על Pull Print מופיע סכום היתרה הנוכחי.
במדריכון זה נביא לכם כמה טיפים להדפסת קבצי PDF, שימו לב הטיפים קשורים אחד לשני אז קראו הכל 🙂
* כאשר מדפיסים PDF מהמייל או מאתר כלשהו, יש להוריד אותו תחילה,
ולאחר מכן לפתוח אותו בעזרת תוכנת Acrobat המותקנת על כל מחשב.
* תמיד כדאי להמיר קבצי Word לקבצי PDF לפני ההדפסה, במיוחד אם יש בקבצי Word סימנים או תווים מיוחדים.
ניתן לעשות זאת בעזרת פתיחת הקובץ, ושמירתו כ PDF בחלון השמירה.
* במידה ואתם מדפיסים PDF עם נוסחאות מתמטיות, או סימנים מיוחדים,
יש לוודא שההגדרה Print as image מסומנת לפני ההדפסה כדלקמן;
1. פתחו את הקובץ PDF הרצוי בעזרת Acrobat.
2. לחצו על כפתור הדפסה או ctrl + p.
3. בחרו במדפסת הרצויה.
4. לחצו על Advanced כמתואר בתמונה:
5. וודאו שה V ליד Print As Image מסומן, ובמידה ולא, סמנו אותו:
6. לחצו על OK ואז על Print.
גודל מגבלת השליחה תלוי בכמה גורמים ביניהם המערכות הפנימיות במכון וכתובת המייל שאיליה נשלחים העבודות.
לכן, כאשר סורקים למייל מהמדפסות, יש לשים לב לחלק עבודות גדולות לכמה פעמים,
ולא לשלוח הכל בבת אחת עקב מגבלת גודל שיש במייל.
ניתן גם לבחור שהסריקה תהיה בשחור לבן או אפור על מנת להקטין את גודלה.
במידה ולא מופיע כלום בתור אנא וודאו ש:
1. כתובת המיל שאיליה שלחתם היא print@jct.ac.il .
2. כתובת הדוא”ל שממנה שלחתם, היא הכתובת המופיעה בלב נט ככתובת שלכם.
במידה והכתובת הנוכחית איננה מעודכנת, ועדכנתם אותה כעת, יש לפתוח לנו קריאה על מנת להתאים אותה לחשבון ההדפסות.
3. הקובץ המצורף שנשלח, אינו נתמך.
4. יש להמתין כ 20 שניות לפני הגישה למדפסת – לפעמים ייתכנו עיכובים עד שהקובץ יגיע לתור.
הודעה זאת תופיע באחד מהמקרים הבאים:
1. אין מספיק כסף בחשבון הדפסות לשם הדפסת הקובץ המבוקש
פתרון = יש להטעין כסף נוסף.
2. עברנו ממדפסת למדפסת ללא ביצוע יציאה log off מהמדפסת הקודמת.
בכזה מצב תופיע ההודעה שאין לכם מספיק קרדיט (כסף) למרות שבלב-נט יופיע שיש.
פתרון = יש לשים לב לעשות יציאה מהמדפסת בגמר השימוש.
אם מדובר כבר על מקרה שקרה, פנו אילינו ע”י פתיחת קריאה ונשחרר לכם את הסכום מאצלנו.
3. נכנסנו למינוס בחשבון ההדפסות.
בחלק מהמקרים החשבון יכול להיכנס למינוס, לדוגמא אם צילמנו קובץ גדול והכסף לא הספיק,
המדפסת עלולה להכניס את החשבון למינוס וכך בעצם לתת לכם להדפיס רק את הקובץ הנוכחי.
בלב נט אמור להופיע סימן מינוס – על יד הסכום שיש לכם.
פתרון = יש להטעין כסף בחשבון על מנת לכסות את המינוס ולחזור למצב רגיל.
על כל שאלה או תקלה בנוגע לנושאים הללו, ניתן לפתוח אילינו קריאה ונשמח לעזור.
Gmail במכון
כנסו ל Gmail.
בתיבת האימייל כתבו את שם המשתמש שלכם (שמשמש אתכם לשאר המערכות במכון),
בתוספת @g.jct.ac.il
לדוגמא: user@g.jct.ac.il
לחצו על Next.
אם אתם מועברים הלאה לשים סיסמה זה אומר שיש לכם תיבה.
אם לא, אנא פתחו קריאה ונטפל בעניין.
ניתן לשנות סיסמה בעזרת אופצית “שינוי סיסמה” באתר לב-נט ע”פ ההוראות הבאות;
- ביצוע כניסה לאתר לב-נט.
- לחיצה על “שינוי סיסמה” בתפריט מצד ימין.
- מילוי הטופס ולחיצה על “עדכן סיסמה”.
שינוי הסיסמה הינו לכל המערכות במכון ובתוכם ל Gmail.
1. היכנסו לאפילקצית Gmail בטלפון הנייד.
2. בחרו ב”הגדרות” (Settings).
3. לחצו על “הוסף חשבון” (Add Account).
4. בחרו ב Google ולחצו הבא (Next).
5. הקלידו את כתובת המייל המלאה במכון, לדוגמא:
user@g.jct.ac.il ולחצו הבא.
6. הקלידו את הסיסמה לחשבון ולחצו על הבא.
7. לחצו על אני מקבל (Accept).
סיימנו, תיבת המייל מוגדרת בנייד שלכם.
רשת אלחוטית
לשם התחברות לרשת אלחוטית בקמפוסים השונים, יש לבצע את המדריכים הנמצאים בקטגוריה הזאת (לחצו עלי).
התחברות מהבית
1. נכנסים לקישור הבא: https://lev.jct.ac.il
2. מקלידים את שם המשתמש והסיסמה הרגילים במכון.
3. עוקבים אחר הוראות ההתקנה של התוסף לחיבור.
4. בוחרים בשרת המוצע תחת Terminal Sessions.
שם השרת ישתנה בהתאם למכון בו לומד הסטודנט, כדלהלן;
- מכון לב- msts-lev.jct.ac.il
- מכון טל – msts-tal.jct.ac.il
- מכון לוסטיג – msts-lus.jct.ac.il
השרת ייפתח.
לקריאת המדריך המלא יש ללחוץ פה.
כללי
להלן הסבר קצר על אתרי לב-נט ומודל –
אתר לב-נט מרכז (כמעט) כל המידע וכל הפעולות בתחום האקדמי – רישום לקורסים (בניית מערכת),
ציונים, ערעורים, חשבונות תלמידים, מלגות, אישורים ועוד.
הקישור לאתר לב-נט הוא:
https://levnet.jct.ac.il
אתר מודל משמש בעיקר להעלאת חומרי הלימוד לקורס, אפשרי גם להגשת תרגילים/עבודות,
ולמערכת קשר בין המרצה והסטודנטים.
הקישור לאתר מודל הוא:
https://moodle.jct.ac.il
מדריך וסרטון הסבר למודל ניתן למצוא בלינק הבא:
https://it-support.jct.ac.il/moodle-full-guide
יש כמה אפשרויות:
– מילוי הטופס הזה באתר לב-נט.
– שליחת מייל לכתובת support@jct.ac.il עם כל הפרטים הרלוונטים.
שימו לב – לאחר פתיחת הקריאה ייתקבל למייל שממנו שלחתם את הפנייה, הודעת אישור על הפתיחה.
במידה ולא התקבל אישור כעבור כמה דקות, יש לפנות אילינו טלפונית ולוודא קבלת הפנייה.
ניתן לשנות סיסמה בעזרת אופצית “שינוי סיסמה” באתר לב-נט ע”פ ההוראות הבאות;
- ביצוע כניסה לאתר לב-נט.
- לחיצה על “שינוי סיסמה” בתפריט מצד ימין.
- מילוי הטופס ולחיצה על “עדכן סיסמה”.
שינוי הסיסמה הינו לכל המערכות במכון כולל למייל g.jct.ac.il.
לשם איפוס הסיסמה יש לבחור באופציה “איפוס סיסמה” באתר לב-נט:
https://mazak.jct.ac.il/Login/Recover.aspx
ולעקוב אחר ההוראות.
עלייך לוודא ששם משתמש שכתבת אכן נכון, ושהסיסמה גם כתובה כמו שצריך.
וודא שהמקלדת נמצאת בשפה הנכונה, ושים לב לאותיות גדולות \ קטנות.
במידת הצורך בצע איפוס סיסמה בעזרת לחיצה פה.